Taal op een Aida Cruise

Moderators: hanshansen, Bas

Leo

Taal op een Aida Cruise

Berichtdoor Leo » 28 Feb 2015, 00:50

Is de voertaal op een Aida cruise alleen Duits?
Of zijn de menukaarten etc. Ook in het Engels?
Sabrina

Re: Taal op een Aida Cruise

Berichtdoor Sabrina » 04 Mar 2015, 10:09

De spreektaal aan boord is Duits maar de bemanning spreekt ook Engels. Ik weet niet precies hoe het zit met de menukaarten.
Valerie10

Berichtdoor Valerie10 » 04 Mar 2015, 17:14

Waarschijnlijk zullen de menukaarten ook in het Engels leesbaar zijn. Het kan me niet voorstellen dat ze de wereldtaal hier niet zullen vermelden!
Merel

Berichtdoor Merel » 05 Mar 2015, 18:04

Voertaal is officieel Duits.
Dagprogramma, de informatie op je televisie in de hut, het entertainment en ook de menukaarten zijn in het Duits.
De meeste bemanningsleden spreken inderdaad Engels en Duits (de Filipijnen die er werken kunnen vaak zelfs alleen Engels).
Er is dus altijd wel iemand die het voor je kan vertalen:)
Sabrina

Berichtdoor Sabrina » 06 Mar 2015, 18:04

Oh ook fijn om te weten! :)
Cruisefan

Berichtdoor Cruisefan » 09 Mar 2015, 12:18

Ach zolang je Nederlands kan spreken moet Duits ook wel lukken toch? Ik vind dat het wel veel op elkaar lijkt en anders maak ik mijn eigen Duitse (half Nederlandse woord) haha!
AIDAfan

Berichtdoor AIDAfan » 23 Mar 2015, 12:33

Leuk opgemerkt, is niet helemaal waar, ligt er ook aan waar je woont in Nederland. Advies van mij is dat je wel iets meer duits spreekt en verstaat dan de basis, het is wel handig om ook entertainment te kunnen volgen, bingo en diverse avonden te volgen met thema's. Meeste excursies zijn ook in het Duits, soms is het Engels (ligt aan gebied waar je vaart en hoe vaak AIDA daar komt). Voorbeeld in Azie vaart AIDA de gehele winter en daar zijn in havens excursie bedrijven die speciaal Duits sprekende gidsen hebben voor aanbod naar AIDA toe.

Dagkrant en TV zijn allemaal Duits, Je hebt wel CNN Engels op je TV en de interactieve TV kan je ook instellen op Engels alleen zijn dan sommige dingen wel verdwenen uit je menu omdat die niet ondersteunt worden in Engels.

Zoals eerder gezegd meeste kelners spreken ZEER goed Engels en als je aan officieren vraagt of ze je willen helpen in het Engels dan doen ze dat echt wel of ze regelen dat er iemand komt die het spreekt voor je.
Bob

Berichtdoor Bob » 25 Mar 2015, 14:30

Wij zijn in 2013 mee geweest met Aida. Wij kunnen heel slecht Duits, maar alle bemanningsleden helpen je graag in en met het Engels.
Entertainment is vooral visueel en mis je je wat taal betreft niet veel van.
Je bent wel een exoot als je niet uit Duitsland komt, veel geroezemoes in de trend van "dass seine Holländer!"
Aida is een aanrader las je van sjieksportief houdt.
Brian

Berichtdoor Brian » 26 Mar 2015, 09:07

Ik denk dat ze vast niet raar op kijken als er iemand niet Duits kan spreken. Zullen ze vast vaak hebben meegemaakt en goed op kunnen inspelen :-)
Bob

Berichtdoor Bob » 26 Mar 2015, 12:56

Wij dus, werd uitstekend op ingegaan.

Terug naar “AIDA Cruises”